byemelie

Alla inlägg under mars 2012

Av Emelie - 28 mars 2012 22:03

 



Känner att uppdatering här är inte den bästa, men tyvärr blir det så ibland. Denna vecka har jag verkligen försökt vara i skolan även om jag inte mår så bra och kanske egentligen skulle vilja ligga hemma och ta det lugnt, men det går inte man missar så mycket. Men tyvärr så blir bloggen lite lidande, då jag inte orkar med speciellt mycket. Åker till skolan eller stannar hemma en stund på morgonen och åker senare om det är viktigare lektioner senare på dagen om jag verkligen inte alls mår bra. Kommer hem vilar ett tag och försöker plugga. Just nu är det väldigt mycket så det känns som tiden inte räcker till och till allt man egentligen vill göra så räcker den inte till :/ Men efter denna vecka är det fyra dagar kvar och sen är det Påsklov, sköönt :) 

Idag så blev det att åka till lasarettet för att träffa sjukgymnasten och sen träna lite. Sen så åkte jag hem och min läkare ringde. Så efter det så blev det en snabbis ner till stan och hämta medicin och köpa en ögonbrynstrimmer. 

Annars har jag pluggat en del. 

Av Emelie - 24 mars 2012 22:47

 


Blev en bra lördag trots allt, efter spenderat större delen av denna vecka i sängen så har jag idag varit ute en sväng, träffat Filip och varit en snabbis på stan. Jag har fortfarande väldigt ont men kände mig ändå lite piggare idag. Sen ikväll har jag pluggat lite och bara tagit det lugnt. 

Nu ska jag gå och krypa ner i sängen är så trött.

Våren har äntligen kommit, snart är det nog riktigt grönt och fint med :):)


Ha det bra!

Av Emelie - 23 mars 2012 22:54

 


Blev inte någon riktigt skola dag för mig idag heller... Vaknade hade jätte ont i händer och knät och mådde illa, så fick bli att stanna hemma idag med. Men hade bestämt att jag skulle åka till skolan för att göra ett prov och redovisningen, men när jag gått upp och skulle göra mig iordning så får jag höra att läraren är sjuk, så du antar jag att det inte finns något prov att göra och stannar hemma. Så blev att sova en stund till och sen göra sig iordning för att åka och ha redovisning i religion. 

Sen blev det hem och ta det lugnt igen. Har även pluggat lite idag. 

Nu är det helg och det blir nog en ganska lugn helg, försöka vila upp mig så jag klarar nästa vecka i skolan. 

Fin, fint väder har det vart idag, man blir bara så sugen på att gå ut och göra en massa roligt.


Ha det bra!

Av Emelie - 22 mars 2012 11:29

 


Blir lite dålig uppdatering här just nu tyvärr men mår inget bra alls och sen har jag egentligen en massa arbeten att fixa klart. Projektarbetet ska in denna vecka, viktigt redovisning och prov imorgon. Och så ligger jag  hemma och mår inte alls bra och orkar inte göra så mycket vilket inte är bästa kombinationen... Men igår gick jag i alla fall till skolan och hann med tre lektioner innan jag fick åka hem för att jag inte mådde alls bra och orkade inte med resten av dagen. Så när jag kom hem så sov jag i några timmar och sen försökte jag plugga en del. 

Idag har jag studiedag... Så tog en liten sovmorgon imorse och sen har ju försökt skriva klart projektarbetet, nu är det bara en del små saker som jag ska ta och fixa till snart. Men annars har jag bara vilat en så länge.. 

Nu ska jag gå och byta om till myskläder och sen försöka plugga lite till. 

Vädret är i alla fall på sin bästa sida idag sol och ganska varmt :)


Bjuder på en bild från studion dock är denna inte så bra för blev konstiga skuggor vid ögat av glasögonen. 


Ha de bra!

Av Emelie - 20 mars 2012 13:12

 


Är hemma ifrån skolan idag och mår inte alls bra. Så hela dagen en så länge har spenderats i sängen. Jag för det mesta sovit men nu ska jag försöka att plugga lite. Så himla tråkigt att behöva stanna hemma, men det är lederna som inte är bra har väldigt ont och mår illa hoppas på att det snart blir bättre. 

Mamma kom hem med denna värmenalle till mig på förmiddagen då jag låg hemma och inte mådde bra, ganska söt är den ;) Bilden är dock lite konstig i storleken men tog den med mobilen vet inte varför det blev så..

Ha det bra!

Av Emelie - 19 mars 2012 08:42

 



Sitter i skolan nu och skulle helst vilja ligga hemma i sängen och sova är trött och mår inte alls så bra... Men nu sitter jag i alla fall och har Fotografiskbild och jag håller nu på att göra ett montage har kommit på vad jag ska göra, men det som funkade för fem minuter sen får jag inte att fungera nu.

Nu ska jag försöka att lösa det.


Ha en bra dag allaihopa!

Av Emelie - 17 mars 2012 16:37

 


Denna dag har bestått av jobb, jag har jobbat i mammas och pappas möbelaffär (Engel Möbler), kom hem för en liten stund sig att har nu bytt kläder. Så snart kommer Filip hit och kvällen kommer spenderas med honom :)

Annars har jag inte så mycket att skriva... tycker det är ganska kallt nu igen det som varit ganska varmt och skönt i veckan, men inte nu längre.. Vill ju ha vår nu!

Ha det bra!  

Av Emelie - 16 mars 2012 22:03



Liten halvbild på hur håret kanske kommer att vara på baldagen, vad tycker ni? Det ska vara lite blommor i samma färg som klänningen och lite så med troligen :)   


Idag hade jag bara en lektion och den var mellan tio över nio till tio i tio så det var väldigt skönt. Sen så skulle vi åka och besöka Motala Expo som är som en mässa där väldigt många företag från Motala ställer ut och helt enkelt "visar upp sig"... Sen blev det att åka hem och packa ner lite saker som plattång, locktänger, hårspray och lite ochh åka till mormor och morfar. Mormor skulle nämligen testa att göra balfrisyr på mig. Och det får nog bli en lockig frisyr med lite blommor i. Jag kan ju inte ha någon uppsättning i mitt hår, då det är i en del olika längder... Sen så åt jag även mat hos mormor och morfar. Annars ikväll har jag bara varit hemma och plugga lite och tagit det lugnt. Tror jag ska gå och göra mig iordning för att gå och lägga mig nu, då jag inte mår riktigt bra.. ont i huvudet och yr. Men ska försöka plugga lite mer Psykologi först tror jag, inte lätt att få in en massa olika sjukdomer med kännetecken och symtom. 


Ha det bra!

Presentation


Hejsan hoppsan!
Nu har ni hamnat på Emelie´s lilla blogg. Här skriver jag om allt mellan himmel och jord. Räkna med en hel del bilder, då kameran gärna får hänga runt halsen.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards