byemelie

Alla inlägg under maj 2012

Av Emelie - 30 maj 2012 22:52

    

Nu är nycklarna inlämnade och alla böcker, så nu känns det så nära, men det är 9 dagar kvar tills jag springer ut. Efter skolan hann jag hem och äta lite mat och sen ner till stan för att klippa mig och sen blev det hem en snabbis för att sedan åka in till Vadstena på nostalgiträffen. Vi tog våran "raggarbil" in och jag "blev" chafför idag. Det är en så himla härligt känsla att få köra den. (Bilen på bilden det är våran "raggarbil").

Annars ikväll har jag inte gjort mycket legat och kollat lite på Tv är trött och har ganska ont i ryggen så nu ska jag gå och krypa ner i sängen. 


Ha det bra allihop & Sov gott sen!

Av Emelie - 30 maj 2012 10:57

 


Tog en liten sovmorgon imorse då jag inte ska vara i skolan förrän 13.20 När jag vaknade gick jag upp och gjorde mig iording och åkte ner till stan för att köpa förköp till "Studentfesten". 

Sen så har jag bara varit hemma och testat mina skor lite som jag köpte idag, men nu har jag bestämt mig att dem får det bli. Ska noga fixa lite på rummet innan det är dags att fixa något att äta och sen åkte till skolan en stund. 


Ha det bra!

Av Emelie - 29 maj 2012 21:59

 


Vill ni vara med och tävla om ett "Holografiskt nagellack"?

Gör då som mig, gå in på Nickys blogg om ett "Holografiskt nagellack" som kommer från Depend. 


Lycka till om ni är med och tävlar!

Av Emelie - 29 maj 2012 21:53

 


Var ledig från skolan idag så himla sköönt.

Åkte ner till stan för att fixa lite saker och fick även med mig ett par skor hem. Det är inte roligt att köpa skor när man inte kan ha sådana skor som man vill. Jag vill ha tygskor, Converse m.m Men det går bara inte med mina leder utan här får det tyvärr bli joggingskor. Tråkigt, men men... Jag börjar infinna mig i det nu...

Sen så när jag kom hem fikade vi lite och sen åkte vi iväg till Askersund när mamma, pappa och jag var på mässa med inredningsprylar.

När jag kom hem blev det att ta det lugnt och sen träffa Filip en stund.


Vart är värmen?? Det har blivit kallt igen :/ 


Hoppas alla haft en bra dag!

Av Emelie - 28 maj 2012 23:08

 


Det är vad som har pågått i mitt rum hela eftermiddagen och kvällen med en del pausar. Nu är rummet så gott som klart ska bara damsuga imorgon och lägga dit mattorna igen som jag tog bort då våran hund hade ett sår och blödde ner min ena matta. Garderoben och också iordning gjord. 

Nu ska jag ta och gå och lägga mig.


Sov gott allihopa!

Av Emelie - 28 maj 2012 22:16


Shorts - Bik Bok


 


Väska - Åhléns




Ballerina - Sko punkten



   

Örhängen - Guldfynd

 


Av Emelie - 28 maj 2012 14:37

 


Onödig skoldag kan man säga hade en lektion och det var åtta till tjugo i tio sen hade jag inga mera lektioner idag mer en att få reda på betyg, men kunde sluta cirka tre timmar tidigare så det var skönt. Vädret är inte på topp idag utan börjar nog regna när som skulle jag tro så mörk som himmlen är. 

Jag ska nog passa på att städa mitt rum och min garderob idag när vädret ändå inte bjuder på sol så man vill vara ute. 


Ha en bra dag allihopa!

Av Emelie - 27 maj 2012 22:51





 Jag gick upp redan vid åtta i morse för att baka scones och göra frukost till mamma på morsdag och sen fick hon några presenter med. Efter frukosten gjorde jag mig iordning och sen bar det iväg till Linköping med syster. Det som fick hänga med mig hem var ett par short, ballerinaskor, väska och örhängen. Ska försöka fixa kort på det tills imorgon. Ångrar så himla mycket att jag inte köpte en t-shirt med, men förhoppningsvis finns den kvar nästa gång eller om jag hittar någon liknande. 

När jag kom hem tog syrran lite kort till en skoluppgift på mig och sen solade jag en stund. Pojken min kom även förbi en stund. Ikväll blev det en god morsdags-middag och så friterade jag banan till efterrätt och det var så himla gott. Eftersom jag är allergisk mot gluten har jag inte kunnat äta friterad banan då det är vetemjöl i frityrsmeten men nu har det kommit en från Santa Maria så den kan jag tipsa om till alla er där ute som är glutenintoleranter. 


Hoppas ni alla har haft en toppen dag!

Presentation


Hejsan hoppsan!
Nu har ni hamnat på Emelie´s lilla blogg. Här skriver jag om allt mellan himmel och jord. Räkna med en hel del bilder, då kameran gärna får hänga runt halsen.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards