byemelie

Alla inlägg under april 2012

Av Emelie - 30 april 2012 18:00

 



Är trött har ont och inte så himla possitiv just nu, så detta kan nog lätt bli ett litet klagoinlägg känns det som. Men min dag finns inte så mycket att säga om egentligen. Utan när jag vaknade hade jag fortfarande ont i bröstet så ringde vårdcentralen och fick en tid dit. Men sen blev jag skickad till akuten för att ta ett blodprov som de inte kunde ta på vårdcentralen. Och ja akuten betyder en evig väntan. Så har i stort sätt spenderat hela dagen på sjukhuset och det blev i alla fall ett bra besked då de trodde att det kunde vara en lite allvarligare sak, men som tur var så var det inte det utan det är det reumatiska som har ställt till det där med så det är en inflammation vid bröstbenet. 

Jag är med andra ord inte så jätte pigg och glad idag utan har ganska ont och trött. Så i skrivandes stund ligger jag och vilar. 


Hur ska ni fira Valborg?

För min del blir det nog inte speciellt kanske åka och kolla på någon eld eller nått men annars vill jag bara vara hemma och vila. 


Ha det bra och en bra Valborg!

Av Emelie - 28 april 2012 22:48

 


Det blev att jobba en stund men ryggen gjorde bara mer och mer ont så efter ett tag fick jag snällt åka hem och vila. Tanken var att jag skulle försöka plugga lite så jag fick lite gjort men jag somnade i stället. Annars har jag bara tagit det lugnt och pluggat lite. Ligger här i sängen den största delen av min tid då jag varit hemma har spenderats och snart släcker jag nog och sover.


Ha det bra & Sov gott sen!

Av Emelie - 28 april 2012 09:32



Har precis gjort mig iordning och snart ska jag åka och jobba en stund. Vet inte hur länge utan det får man se beroende på hur mycket det är att göra och om jag får mer ont i min elaka rygg. 

Vädret ser väldigt härligt ut hoppas våren har kommit för att stanna nu. 


Ha en bra lördag allihopa!

Av Emelie - 23 april 2012 18:23

 


Måndagen har inte varit riktigt så seg som den brukar vara... Men det berodde nog på att jag åkte hem en stund på håltimmen. Min rygg är inte riktigt med mig så åkte hem och vilade lite. Annars efter att jag kom hem andra gången så har jag vilat och pluggat. 

Just nu går det bara så segt med plugget inget motivation och bara så trött. 


Men ska väl försöka fortsätta, Ha det bra!

Av Emelie - 22 april 2012 21:36



   


Förlåt för jag inte uppdaterat er, men har inte orkat... Men kan sammanfatta de senaste dagarna lite nu. I fredags var jag i skolan, men jag mådde inget bra kände mig dålig redan på morgonen men gick dit i alla fall men sen blev det hem att vila. Var helt slut och kände mig jätte matt och inte alls bra. Så fredagen bestod mest av vila. 

Lördagen mådde jag lite bättre så jag träffade Filip, vi tog det mest lugnt men var även ute och fotade lite. Blommerna börjar komma och med mitt macro-objektiv känner jag att det kommer bli mycket fotande med nu på våran och sommaren :)

I dag mådde jag inte alls bra när jag vaknade och har endast sovit fyra timmar inatt på grund av att jag har haft så ont i lederna. Men jag skulle till en kompis och göra klart ett arbete som ska vara klart tills tisdag, så det har jag i alla fall fixat idag... Annars har jag mest vilat och laddat in lite bilder på datorn. 


Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emelie - 18 april 2012 22:43

Har gått och lagt mig och ska alldeles straxt sova, men kom på att jag skulle uppdatera er lite. Blir ju tyvärr lite mindre bloggande då det är skola.. Men dels har jag inte tid och sen ser nästan alla dagar likadana ut.. Men ska försöka bättra mig och i alla fall lägga in lite bilder. Det är bara ca 27 skoldagar kvar till studenten tror jag och det kommer gå galet fort. Det börjar nästan skräma mig lite... För sen är framtiden oviss och allt sånt där men det ska ändå bli skönt.Vad har ni gjort idag då? Själv har jag varit i skolan och direkt efter åkte jag till sjukgymnasten för behandling och träning. Sen har jag försökt att plugga lite, men en uppgift är så himla flummig, konstigt och svår så inte gått så bra... Men men det får jag ta tag i ordentligt imorgon och hoppas att jag till dess kommer på något bra att skriva. Nu ska jag ta och sova gott, God Natt allihopa!

Av Emelie - 15 april 2012 22:37

 


Idag har dagen spenderat med Filip :) Sedan ikväll har vi varit hos min kusin för att fira hans 1 års dag. 

Vädret har verkligen varit toppen idag varmt och skönt hoppas detta håller i sig nu. 


Nu var detta lov också slut och kanske det sista lovet också, om man ska börja läsa på högskola sen... Men det har i alla fall varit bra och innebärt jobb, vila, shopping, träffat kompisar m.m


Nu ska jag snart gå och lägga mig så jag orkar upp i morgon bitti. 


Ha det bra!

Av Emelie - 14 april 2012 22:46

 



Har varit en ganska lugn och skön dag idag. Sovit ganska länge imorse och sen bara tagit det lugnt och även fått en del gjort när det gäller plugg. Stekte även plättar till lunch. Sen ikväll har vi varit på kalas hos min kusin då hennes mamma fyllde år. Såklart hänge kameran med och jag gick ut och tog lite kort, de bor på "landet" så det finns lite rådjur och annat roligt att ta kort på där som är lite mer svår fångat inne i stan. 


Har varit lite småklumpig idag, skrev ett inlägg tidigare idag men började göra något i mellan och glömde tyvärr publisera det :/ Och nu så skulle jag lägga in nya bilderna som jag tagit idag, men då är kameran urladdad :/


Ha det bra och Sov gott sen!

Presentation


Hejsan hoppsan!
Nu har ni hamnat på Emelie´s lilla blogg. Här skriver jag om allt mellan himmel och jord. Räkna med en hel del bilder, då kameran gärna får hänga runt halsen.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards